Wednesday, November 16, 2011

dear friend

jadi cam spongebob nie, hidup penuh keceriaan, cam takde masalah kan.
world always unfair!

Bukan kerana dunia kita hidup. Kembali kepada siapa yang menciptakan kita. Apa yang diinginkan. Bukan selalu ape yang kita mahu dapat kaan. karena DIA lebih mengetahui apa yang terbaik buat dirimu. Perit, sakit dan putus asa! yes,itu semua adalah rempah kehidupan yang perlu kita telan. Belum tentu kita akan mati karenanya. like my mom said masa bulan puasa ' takdop lagi orang mati kelaparan mase pose' hehe, nie mase sy kecik tau! ;p so, apa yang paling penting dalam menghadapi semua itu adalah nialai kesabaran yang tinggi. iits same laa kalo kita pernah dengar bacaan Al-Quran yang menyebut 'Tidak beriman seseorang itu, sebelum mereka Aku berikan ujian'. erk, sorry exactly not like this. pliz semak!

usia meningkat yang mematangkan

Bila ditanya tentang usia, semua dh average 20++. Terlalu lama kita hidup didunia. Bukan taktahu akan realiti yang ada dalam dunia. Penuh kesedihan dan kesengsaraan buat mereka yang benar-benar menghayati ujian yang diberikan. Ayuh kita bangun dengan gagah hadapi dengan sabar, takwa dan doa.

when we are really upside down

Taksalah untuk merasa sedih, kadang kesal dan hampa setelah apa yang dilakukan tidak seperti yang diinginkan. Kita manusia, normal untuk merasakan itu. Diluar kawalan kita kan. pernah saya terbaca satu kata-kata. bila kita jatuh tersungkur, itu adalah moment yang terbaik/ best turning point untuk kita melihat kembali siapa kita sebenarnya. Betapa Allah itu Maha Tinggi dan Terpuji berbanding kita hamba yang kerdil yang sangat memerlukan DIA. The best part is make a pray, insyaallah HE will hear everything.

>> untill now, seriously i am too sturbon, heart rock, whatsoever to describe this! i need to be humble. Too much pain to be releif.

I am NOT Perfect, me as others. ambik yang baik kay sahabat.

::UNPERFECTME:: when a star is too far away you may think its immposible to catch that star but when you think thats star is you in d future u will aim To be that high is not n easy way it start from the step u are now!