Thursday, February 17, 2011

sebenarnya apa aku nak jadi?

in da name of Allah.

Docters really fit me?
Bila direnungkan kembali zaman lampau, saya masih jelas teringat bagaimana saya merayu meminta pendapat semua orang untuk membuat pilihan. Yeah, pilihan hidup atau mati la katakan. Pilihan yang akan memberi impak terbesar dalam hidup saya semestinya. Memilih kerjaya dokter membuat saya berfikir panjang. I know it from beginning, it is not the easiest path. A long journey must be. But, at last saya pilih juga kerjaya ini kerana beberapa sebab yang boleh diterima logik akal. Pernah bercita-cita menjadi dokter? Mesti pernah. Cuma pada satu masa saya sedar yang saya tidak dapat menguasai sains dengan baik saya lontarkan jauh-jauh cita cita tersebut. Tapi, tuhan tidak pernah membiarkan hambanya bersedih hati malah memberikan jalan.

Its time for action
Bila sudah lebih tiga tahun belajar dan mnyelami sendiri bidang ini, teori dan latihan-latihan yang telah diberikan, ia menanam kembali sedikit rasa suka. Jenis saya tidak mudah menerima apa yang saya takdapat adapt. Tapi, rencana tuhan lebih baik. Saya percaya ada hikmah disebalik setiap yang berlaku. No need to upset. Just doing what u can. Never look back. Taklama lagi akan masuk praktikal antara suka dan risau. Suka sebab segala teori yang telah dipelajari akan dapat dipraktikalkan dalam kehidupan seharian. Risau kalau ilmu yang diterima sebenarnya tidak sepenuhnya diresapi dalam dada. Memang saya bukan selalu serius dalam belajar. Kadang ada masa banyak main, lalai dan rasa tak boleh terima subjek tertentu. Menyesalsekarang takde gunanya juga. Just face it with brave. Yang paling penting jangan malu bertanya. So, now saya perlu banyak bertanya. jangan MALAS