Wednesday, February 23, 2011

berubah

bismillah

Dengan namamu ya Allah, yang maha pemurah lagi maha penyayang. Cermin diri, refleksi diri, hari hari lihat perubahan kat diri. Ade ke berubah? Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk terus berusaha berubah menjadi hambamu yang lebih baik! Kurangkan keburukan banyakkan kebaikan. InsyaAllah. Nak seribu daya, taknak seribu dalih kan.

Perubahan yang lambat tu memang taknmpak kan? Alahai, rasa macam nak mengalah pun ada. Tapi, ingatlah kita ni perlukan masa juga untuk berubah. Betul tak? Okey, saya cakap sendiri. No respond. Baiklah, yes. Saya percaya itu dan saya tak akan putus asa. Banyaknya kelemahan pada diri ini. Manusia memang lah tak sempurna. Tapi untuk menjadi lebih baik, memakan masa. saya = banyak kelemahan = yes 'me'.

Pandangan mata tu, buka luasluas. Jangan lupa ambil pelajaran dari alam. Sekeliling kita, rakan-rakan kita dan banyak lagi. Dengan semua orang, senyumlah. Betapa saya dan mereka, terlalu hina rasa diri ini. Biarlah kita banyak buat kesilapan sekarang, biarlah banyak sindiran dan tohmahan, biarlah hati ini sesekali terluka, biarkan. Asal nanti kamu menjadi orang yang lebih baik. wassalam.