Sunday, August 21, 2011

life is hard


lets face the world! ;)


people may think many things about the hard part they must face in life. however, they never realized that every second in life is a test. life is hard!life is hard! what the real thing that we can conclude about that? pikiran tengah serabut pikir keje banyak taksiap neyh..huhuhu

THE TEST
apa jua ujian yang diberikan sebenarnya tak kira susah atau senang. tapi yang paling utama cara kita menghadapi setiap ujian yang diberikan. apakah kita ikhlas menghadapi setiap ujian tersebut. Allah tidak pernah mengzalimi setiap makhluk ciptaanya. pasti ada hikmah disebalik kesusahan yang diberikan. ya, mungkin kita tidak dapat melihat hikmah yang sangat tersembunyi itu. hanya ada pada pengetahuan Dia. Oleh yang demikian, wahai diri jangan pernah mengeluh, berkeluh kesah tentang segala sesuatu yang terjadi pada dirimu. Bukan ujian biasa yang diterima oleh orang lain. Biarkan segalanya berjalan seperti yang telah direncanakan tuhan karena itulah sebaik-baik perancang.

BERSIKAP POSITIF.
manusia muda alpa terutama apa yang tidak sesuai dengan apa yang menjadi perancangannya. manusia cepat berputus asa dengan usaha yang sia-sia. jangan begitu! itu adalah suara hati orang yang cepat melupakan tuhannya. Biar datang badai yang kuat, biar goyah seisi dunia, tapi jangan biarkan hatimu membelakangi tuhanmu.Dia pencipta segalanya. Serahkanlah segala sesuatu pada kekuasaanya. Tugas kita hanya berusaha. man jadda wajada!

BERKAT BULAN MULIA
sempena bulan yang baik dan suci ini, yaitu bulan Ramadhan al-mubarak. Dimana segala kejahatan sepenuhnya dibawah pengawasan kita sendiri. Kawal nafsu dengan saksama. jangan biarkan mereka bermaharajalela. Kita harus kuat bagi menghasilkan satu tahun hadapan yang lebih berkat. Medan amal dan didikan pada mereka yang berusaha. Biar seribu daya taknak seribu dalih. Harus diingat dengan niat yang baik, semuanya akan menjadi baik. bergerak menuju kejayaan duna akhirat! insyaAllah;)