Wednesday, December 15, 2010

Kotakan janji ^^


In da name of Allah.

Today, I have promised myself to write 4 title about me. Haha, tak bley banyak lagi dahh. :(, Hee yelah oleh kerana dah promise tak baik buat diri sendiri kecewa kan3. Semuanya sebagai peringatan juga buat masa akan datang supaya perkara yang sama tidak akan berulang. Bak orang cakap jangan biar pisang berbuah dua kali.

Last Minute Preparation:(
This is the best part lah sebab saya boleh perli diri sendiri dengan sebanyak-banyaknya. huehue :) Yelah, sekarang dah masuk 4 tahun belajar perubatan macam tak pernah membuat persiapan awal untuk peperiksaan. Last minute semuanya. The best part is all the notes can absorb quickly! haha, sangat kagum. good2, but need more efford la kan. Kalau setakat 2-3 helai nak baca boleh la. Kalau more than 10 pages, huh how come? Last u got result teruk. Salah siapa? yes, me =.= .So from now on, saya mulai belajar untuk study awal-awal. Susah juga. Huu, Ya Allah please help me. Macam at last saya belajar akhir-akhir juga. How to be a person that always be prepared? Not at certain time je mcm saya. Need lebih kesedaran dan muhasabah diri. adik-adik or sesiapa di luar sana, dont tiru aksi ini. Sangat merbahaya dan bley jadi emergency case if wrong place.

Saat Paling Aku Perlukan Dia
Semua orang saya percaya pasti akan pernah membuat kesilapan. Pernh juga tersilap langkah dan ingin memperbaiki kembali apa yang telah dilakukan. Tapi saat yang paling genting inilah apa yang terlintas di hati adalah Dia. Bukan mak, ayah, family atau sape saja lah. Bukan, yang paling kita butuhkan saat itu adalah Allah. Tapi hinanya kita sebab saat seperti itu baru hati kita keras ini dapat menjadi lembut. Angkuhnya diri untuk tunduk dan merendah diri pada sang pencipta. Hanya mengingati bila saat memerlukan. Ya Allah, tempatku bergantung harap setiap masa dikala senang maupun susah. Jangan pernah meninggalkan Dia sebab Dia selalu ada untuk kita.

Lakukan yang Terbaik
Dalam meniti kehiduan sehari-hari, apa salahnya sekiranya kita men upgrade pekerjaan kita. How? Setiap pekerjaan yang dilakukan lakukan dengan penuh keikhlasan even ianya bukan kesukaan kita. Pastikan lakukan dengan benar dan sempurna supaya terbiasa dengannya. Jangan pandang remeh dan bersikap sambil lewa. Pekerjaan kita tanggungjawab kita.

Sahabat, please tegur saya jika saya silap.
Bukan kutukan dan sindiran ye. Nak bagi pon boleh if memang saya waktu tu memang tak makan saman dah. Bagilah sepedas-pedasnya biar diri ini tidak selalu leka. Jangan please jangan manjakan diri ini, kerana ia sangat mudah inginkan kesenangan. Tapi hakikatnya kemudahan itu hanya akan tiba jika ada kesulitan. Biar saya lalui semua supaya diri ini lebih matang dan respect orang lain. Tahu apa yang dilakukan untuk kepentingan semua bukan pribadi sahaja.

Sekian, merepek saya selesai. hihi