Friday, December 10, 2010

sorry mom


:: Ya Allah, sayangi mereka. ' Wahai Tuhanku kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka telah mendidik pada aku waktu kecil. Al-Isra' ayat 24".

Bismillahirrahmanirrahim.

Semalam sempat calling ummi setelah sekian lama. Takdelah lama sangat sebenarnya hampir 1 mg je tak tepon. Tapi last time tak sempat berbual panjang coz ummi pegi jalan-jalan. Dan saya ketika itu dalam keadaan emosi yang tidak stabil. Saya curhat everything to her. ohh, betapa kamu sungguh lemah sara! Ya Allah. Akibatnya, hipertensi ummi makin memburuk. Hampir kena tahan oleh doc. Tapi, alhamdulillah she's okay now. Kesian pula saya melihat ummi macam itu. Saya akan sentiasa berdoa agar Allah memberikan kesehatan yang baik buat ummi. Dan pesanan untuk saya " please, think before act! " I must be more strong. Actually, sebelum ini memang saya ingin orang memahami saya seadanya. Tapi, saya silap by doing that, maybe akan membuat ramai yang terluka. Tak mengapalah, saya akan menjadi orang yang lebih bersabar dan ikhlas untuk melakukan setiap pekerjaan dengan baik.

Sarah,

Bukan semua orang perlu memahami setiap apa yang kamu lalui. Cukuplah Allah yang sentiasa menyayangi dan memberikan pertolongan kepadamu. Ikhlaskan sahaja pekerjaan yang sedang, telah atau akan kamu lakukan kerana Allah. Dia lebih berhak atas kamu. Ingat, Allah menilai pada usaha. ~ mode: Ikhlaskan sepenuh hati dalam setiap perkara, InsyaAllah.